نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند
یک شنبه 23 مرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما ، خود، کاری پرچالش است و در ساختمان­ های بلند، این چالش، بیشتر نیز می‌شود. اصلی‌ترین مساله در رنگ ­آمیزی نمای چنین ساختمانی، به­ کاربستن روشی ایمن و مطمئن، برای دستیابی به ارتفاعات بالاست. استفاده از بالابر، طناب و داربست، اصلی‌ترین راه‌حل‌ها برای این موضوع هستند. در این مقاله، ابتدا، چالش‌های نقاشی نما در ارتفاع را بررسی می‌کنیم. در بخشی جداگانه نیز راه‌حل‌های فائق آمدن بر این چالش‌ها را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که نمای ساختمان بلند شما نیاز به نقاشی دارد، نگران نباشید، با خواندن این مقاله می‌توانید، راهی برای رنگ کردن یک دست و اصولی آن بیابید.

نقاشی نما در ارتفاع، چه چالش هایی دارد؟

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، مشکلات و خطرات نقاشی نما در ارتفاع را با شستشوی آن یکسان، بپندارید. بااین‌حال، واقعیت است که رنگ آمیزی نما حساسیت‌ها و مخاطرات بیشتری دارد. ایمنی نقاشان، تسریع فرآیند نقاشی و تسهیل حمل تجهیزات موردنیاز، از اصلی‌ترین این چالش‌ها هستند. عدم توجه به این حساسیت­ ها می‌تواند، دردسرساز شود. برخی از این حساسیت‌ها را در این بخش، بررسی می‌کنیم.

آماده سازی سطح

یکی از مراحل نقاشی ساختمان، زیرسازی است. انجام این کار، باعث می‌شود که سطح یکدستی برای نقاشی داشته باشید. علاوه بر این از مشکلات بعدی، مانند پوسته‌پوسته شدن یا طبله کردن رنگ نیز جلوگیری می‌شود. زیرسازی در ارتفاع، بسیار دشوار است و نیازمند مهارت و تجهیزات ویژه ایست. علاوه بر این، نمای ساختمان‌های بلند، پر از آلودگی‌هایی مانند قارچ و کپک است که درصورتی‌که به‌درستی از بین نروند؛ می‌توانند طول عمر رنگ نما را کاهش دهند. مطمئن‌ترین راه برای زیرسازی نمای یک ساختمان، به‌منظور نقاشی، شستشوی نما با استفاده از دستگاه‌های واترجت و واترسندبلاست، با استفاده از مواد شوینده در آن‌هاست. این فرآیند مدت‌زمان و هزینه قابل‌توجهی، از فرآیند نقاشی نما را به خود اختصاص می‌دهد.

شرایط آب و هوایی

با افزایش ارتفاع، شدت باد نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر خطری که باد برای حفظ تعادل نقاشان در ارتفاع دارد، سرعت نقاشی نما را نیز کاهش می­دهد. درصورتی‌که شدت باد زیاد باشد، بر استفاده موثر نقاش از ابزارآلاتش نیز اثر می‌گذارد. علاوه بر این، باد شدید ممکن است، جهت رنگ و یکدستی آن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل است که نقاشی نما باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با بیشترین تعداد نفرات، انجام شود. این نقاشان باید، تکنیک‌های رنگ آمیزی نما در شرایط جوی نامساعد را بدانند و سرعت عمل خوبی داشته باشند. همچنین، لازم است که شروع فرآیند نقاشی با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی در روزها و ساعات پیش رو، همراه شود.

ارتباط نقاشان و نظارت بر کیفیت رنگ آمیزی

نقاشی نما ، نیاز به ارتباط نقاشان با یکدیگر دارد. برقراری و حفظ این ارتباط برای نقاشان در ارتفاع، کار دشواری است. به همین دلیل است که تیم‌های نقاشی حرفه‌ای از امکانات بی‌سیم ارتباطی مطلوب، برخوردار هستند. در هنگام نقاشی روی زمین، یک نقاش می‌تواند به‌راحتی کیفیت رنگ خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم دوباره قسمتی را رنگ بزند. در نقاشی نما در ارتفاع، این امکان چندان میسر نیست. در عوض، این افراد ناظر از سطح زمین هستند که باید با نقاش ارتباط داشته و ایرادات پیش‌آمده را به او بگویند.

سایر چالش ها

علاوه بر موارد اصلی و کلی‌ای که به آن‌ها پرداختیم، برخی دشواری‌های دیگر نیز در نقاشی نما در ارتفاع وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • هرچه ارتفاع بیشتر می­شود، میزان آسیب‌دیدگی نمای ساختمان به علت آلودگی بیشتر، افزایش می‌یابد؛ بنابراین، فرآیند نقاشی در طبقات بالاتر، طولانی‌تر است.
  • نقاشان نه‌تنها باید به امنیت خود بلکه به امنیت عابران پیاده نیز توجه کنند. ریختن رنگ روی سر یا ماشین عابر پیاده، اصلاً خوشایند نیست و مشمول پرداخت جریمه است.
  • اشکالات رنگ ارتفاعات بلند ساختمان، به‌راحتی از دور قابل‌تشخیص است. درصورتی‌که اشتباهی در نقاشی یک بخش رخ دهد، جبران آن بسیار دشوار است.

روش های دسترسی به ارتفاع برای نقاشی نما

به‌طورکلی، سه روش برای دسترسی به نما در ارتفاعات بالا وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • استفاده از داربست
  • استفاده از ماشین بالابر
  • استفاده از طناب یا راپل

در میان این سه روش، استفاده از داربست تنها برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کم، مناسب است. این روش، ایمنی کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد. همچنین، هزینه اجرای آن نیز نسبتاً بالاست. استفاده از ماشین بالابر نیز برای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط، مانند بیشتر ساختمان‌های مسکونی شهری مناسب است. باوجود امنیت و راحتی نقاش، این روش چند محدودیت اساسی نیز دارد:

  • مشکل بودن تردد ماشین بالابر
  • محدودیت مانور نقاش
  • محدودیت در تعداد نقاشان
  • لزوم هماهنگی بسیار دقیق نقاش و کنترل‌کننده ماشین بالابر

اما بهترین و مطمئن‌ترین راه دسترسی به نما استفاده از طناب یا راپل است. در این روش، نقاشان ماهر و آموزش‌دیده با استفاده از طناب‌های مخصوص و دیگر تجهیزات از پشت‌بام ساختمان آویزان شده و مرحله‌به‌مرحله با رنگ کردن هر بخش، پایین می‌آیند. در اینجا، مزایای این روش را مطرح می‌کنیم.

مزایای استفاده از راپل در نقاشی نما در ارتفاع بالا

  • دسترسی همه‌جانبه. با استفاده از طناب، دسترسی بسیار خوبی به نقاط تودرتو و دشوار، فراهم می‌شود. همچنین، امکان مانور حرکتی بیشتری برای نقاش در این روش فراهم است.

  • مقرون‌به‌صرفه. این روش در مقایسه با دیگر روش‌های نقاشی نما در ارتفاع، ارزان‌تر است.
  • تجهیزات کمتر. هر دو روش‌های داربست و بالابر به تجهیزات بسیار بیشتر با اشغال فضای زیاد نیاز دارند؛ اما این روش، هیچ مساحتی از فضای زمین اطراف ساختمان را اشغال نمی‌کند.
  • ایمنی. با توجه به استفاده از طناب‌های جایگزین و متعدد در این روش، ایمنی نقاشان، بیشتر است.
  • امکان جمع‌آوری سریع تجهیزات. در صورت وخیم شدن شرایط جوی، این امکان وجود دارد که سریعاً تجهیزات را جمع‌آوری کرده و کار را به‌وقت دیگری موکول کرد. اقدامی که انجام آن در دو روش دیگر، بسیار وقت‌گیر است.
  • امکان کار کردن نقاش‌های بیشتر. تعداد بسیار زیادی از نقاش‌های ماهر می‌توانند، به‌طور هم‌زمان از سقف آویزان شده و با هم کار کنند. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که این روش سریع­تر از روش‌های دیگر است.

اهمیت انتخاب رنگ نما

رنگ نما به‌خصوص برای ساختمان‌های بلند، اهمیت دوچندانی دارد. به علت دشواری نقاشی نما در ارتفاع، باید رنگی انتخاب شود که بیشترین دوام را داشته و تا مدت‌های طولانی نیاز به تعمیر نداشته باشد. درمجموع، رنگ ساختمان، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مقاومت و چسبندگی بالا در انواع شرایط جوی مانند باد، باران و نور خورشید
  • انعطاف‌پذیر در برابر تنش‌های ساختمانی
  • پوشش ­دهی بالا
  • قابل شستشو در عملیات نماشویی
  • غیرقابل اشتعال
  • مقاوم در برابر قارچ، کپک و آلاینده­ های شیمیایی

با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده، رنگ و رزین‌های آکریلیک، مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی نما هستند. پس‌ازآن هم رنگ‌های استخری، روغنی، اپوکسی و نانو قرار می‌گیرند.

نقاشی نما در ارتفاع در نگاهی کوتاه

مهم‌ترین چالش در نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند، دسترسی ایمن به ارتفاع است. علاوه بر این، دسترسی باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن، عملیات رنگ آمیزی نما را به پایان رساند. دشواری و دقت در زیرسازی، شرایط جوی و باد، ایمنی عابران پیاده و نظارت بر کیفیت کار از دیگر چالش‌هایی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. به‌منظور دسترسی به ارتفاع در نقاشی نما ، سه راه­ حل استفاده از داربست، بالابر و راپل وجود دارند. دراین‌بین، استفاده از راپل سریع‌تر، ارزان‌تر، ایمن‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. علاوه بر این موارد، در انتهای این مقاله نیز به موضوع اهمیت انتخاب رنگ مناسب، به‌منظور کاهش نیازهای دوره‌ای به رنگ آمیزی نما برای ساختمان‌های بلند، نیز اشاره کردیم.

نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 14
:: بازدید سال : 25
:: بازدید کلی : 1942